חתם על פתק לבן דודו בו הוא מתחייב לשלם לו כל חודש 100,000 ש"ח ונתבע משום שלא עמד בהתחייבות

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 07/11/2015

סכסוך עסקי בין בני דודים הסתיים בין כותלי בית המשפט: השופט ארז יקואל חייב את ב' לשלם לבן דודו 300,000 ש"ח בגין התחייבות, שנרשמה על הפתק ונחתמה על ידו, לפיה הוא הבטיח לבן דוד לשלם 100,000 ש"ח בחודש. אולם, לבסוף לא עמד בה.

סכסוך עסקי בין בני דודים הסתיים בין כותלי בית המשפט: השופט ארז יקואל חייב את ב' לשלם לבן דודו 300,000 ש"ח בגין התחייבות, שנרשמה על הפתק ונחתמה על ידו, לפיה הוא הבטיח לבן דוד לשלם 100,000 ש"ח בחודש אולם, לבסוף לא עמד בה.

הנתבע, חשמלאי במקצועו, סבל מקשיים כלכליים, פנה אל בן דודו, התובע, בהצעה להקים עסק משותף בתחום החשמל והתשתיות. לאחר שהעסק הוקם, הנתבע גזל את כספי העסק לידיו, תוך שהוא זייף על המסמכים חתימת העסק. כך הכסף מהלקוחות בגין עבודות שביצע העסק, הועברו ישירות לידי הנתבע וזאת במקום לחשבון העסק. לאחר שהבין הנתבע כי נתפס "על חם" על ידי התובע, נפגשו בני דודים בבית אמו של הנתבע, בה התחייב הנתבע לשלם לתובע סך של 100,000 ש"ח כל חודש בתמורה לביטול תלונות שהוגשו נגדו, על ידי התובע, במשטרה ורשויות.

הסכמים אלו נכתבו על שני פתקים על ידי אמו של התובע ונחתמו על ידי הנתבע. מאחר והנתבע לא עמד בהתחייבות, לאחר שלושה חודשים, הגיש התובע תביעה לבית משפט השלום.

הנתבע, להגנתו, טען כי הפגישה הנ"ל כלל לא התקיימה. בעניין הפתקים, טען הנתבע כי חתם על פתקים ריקים שהשאיר בבית אמו כדי שזו תוכל למשוך עבורו דברי דואר. הפתקים נגנבו על ידי התובע והתובע רשם את הנוסח שהציג בבית המשפט על דעת עצמו.
סגן הנשיאה השופט ארז יקואל  קיבל את התביעה תוך שהורה לנתבע לשלם לתובע 300 אלף שקל, בנוסף להוצאות משפט בסך 7,775 שקל, ושכ"ט עו"ד בסך 30,000 שקל. השופט השתכנע מעדותה של אם התובע, כי הפגישה אכן התקיימה ותוכן הפתקים נכתב  בנוכחותה ובנוכחות בנה. מכאן, נקבע כי תוכן הפתקים מהווה חוזה מחייב. יחד עם זאת, השופט דחה את בקשת התובע לתשלום 100,000 ש"ח כל חודש ממועד הגשת התביעה, וזאת מאחר והשתכנע כי הנתבע לא התחייב לשלם סכום זה עד אין קץ.


פסק דין קשור
•    ת"א 21996-02-10 ב' נ' ב'

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!