נשכחה בשדה תעופה ברומא על ידי המדריך מטעם אשת טורס ופוצתה ע"ס 20,400 ש"ח

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 21/01/2015

התנהגותה הרשלנית של אשת טורס הסבה נזקים לאימתי שייתכן כי ניתן היה למזער את הנזקים לו הייתה מפעילה מוקד חירום או יוצרת קשר עם חברת התעופה האיטלקית ומדריכה אותה כיצד לנהוג עם אימתי.

ת"ק 21158-05-14 אמיתי נ' חברת אשת טורס בע"מ ואח', בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בפני כב' השופט אברהם טננבוים, ניתן ביום 4 בספטמבר 2014.

התנהגותה הרשלנית של אשת טורס הסבה נזקים לאימתי שייתכן כי ניתן היה למזער את הנזקים לו הייתה מפעילה מוקד חירום או יוצרת קשר עם חברת התעופה האיטלקית ומדריכה אותה כיצד לנהוג עם אימתי.

התובעת, גב' רחל אימתי כבת 80, בחודש אוגוסט 2013 רכשה חבילת נופש לטיול מאורגן במרוקו באמצעות הנתבעת חברת "אשת ארגון שירותי תיירות בע"מ". בחודש ספטמבר 2013 פגשה אימתי בשדה התעופה בן גוריון את הקבוצה המאורגנת שכללה כ- 40 איש, ואת מדריך הטיול מטעם אשת טורס. משדה התעופה בן גוריון המריאה הקבוצה לתחנת ביניים ברומא. במהלך הטיסה אימתי חשה ברע. בהגיעם לשדה התעופה באיטליה, נענתה להצעת המדריך לפיה תיקח אותה דיילת מחברת התעופה אל- איטליה, בכיסא גלגלים לטיסת ההמשך על מנת להקל עליה. אימתי לוותה על ידי הדיילת לטרמינל ולאחר המתנה ארוכה התברר לה כי קבוצתה המריאה בטיסת ההמשך ושהטיסה הבאה למרוקו תהא רק בשעות הבוקר של יום למחרת.

בשל כך, נאלצה אימתי לכתת רגליה בין דלפקי הטרמינל במשך שעות עד שהוצע לה ע"י חברת התעופה ללון בבתי מלון עד לטיסה למחרת בבוקר. כל זאת, מבלי שקיבלה את פרטי המלון, מיקומו, מספר טלפון או כל פרט אחר שיכל לסייע. בסופו של יום נאלצה אימתי כשהיא מותשת ועייפה ומבלי שמזון בא לפיה להישאר בשדה התעופה. זאת עד שנתקלה במקרה בבני הזוג דוברי עברית שעזרו לה בכל עד שובה לארץ. לא זו בלבד, כשניסתה ביתה של אימתי, גב' ברס, לקבל ייעוץ טלפוני אט עזרה ראשונית מאשת טורס בארץ, הושבה ע"י נציגת החברה כי אין כל אפשרות לספק שירות כלשהו, היות שערב חג סוכות ואין מוקד חירום. בלת ברירה נאלצה אימתי להזמין כרטיס טיסה חזרה לישראל. בחזרתה לארץ פנתה אימתי לאשת טורס וביקשה להשיב לה את כספה ולפצותה בגין הנזקים שאירעו. אולם, אשת טורס סירבה לפצות את אימתי בטענה כי אינה אחראית לנזקים אלא חברת התעופה האיטלקית.

בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את אשת טורס לפצות את אימתי בסך של 20,400 ש"ח בגין נזקים שנגרמו לה. בית המשפט פסק כי אשת טורס התרשלה בהתנהגותה ולא פעלה כפי שמצופה מחברה סבירה לפעול. התנהגותה הרשלנית של אשת טורס הסבה נזקים לאימתי שייתכן כי ניתן היה למזער את הנזקים לו הייתה מפעילה מוקד חירום או יוצרת קשר עם חברת התעופה האיטלקית ומדריכה אותה כיצד לנהוג עם אימתי. לא זו אף זו, אשת טורס הוסיפה חטא על פשע בכך שלא נתנה לפחות למדריך מספר של איש קשר מטעמה בארץ או בחו"ל לצורך היוועצות בכל מקרה שלא יהיה. יתר על כן, לא ברור מדוע אשת טורס לא דאגה לקחת מהמטיילים מספר טלפון נוסף של בן זוג או אדם קרוב אחר למקרה חירום, ונתנה למדריך. באשר להתנהגותו של מדריך, בית משפט ציין כי למרות שנפלו פגמים בהתנהגותו, הרי שבנסיבות העניין, אין לו אחריות אישית לנזקיה אימתי. כשלוח של אשת טורס הוא אמנם התרשל אך לא חרג משליחותו באופן המטיל עליו אחריות. אי לכך הנושאת הבלעדית לנזקיה של התובעת הינה אשת טורס.

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!