בזק בינלאומי סירבה לנתק את הלקוח וחויבה לשלם לו פיצוי לדוגמה בסך של 10,000 ש"ח

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 09/05/2015

הדרישה של בזק בינלאומי להמציא צילום תעודת זהות ולוודא את קבלתו בפקס מנוגדת להוראות החוק, ודי בבקשה בעל פה או בכתב, תוך ציון שם ומספר תעודת זהות על מנת לבטל את העסקה.

תא"מ 36068-05-13 גנאים נ' בזק בינלאומי בע"מ, בבית המשפט השלום בקריות, בפני כב' הרשם הבכיר נדים מורני, ניתן ביום 26 במרץ 2015.

הדרישה של בזק בינלאומי להמציא צילום תעודת זהות ולוודא את קבלתו בפקס מנוגדת להוראות החוק, ודי בבקשה בעל פה או בכתב, תוך ציון שם ומספר תעודת זהות על מנת לבטל את העסקה.

התובע, מר גנאים יאסר, לקוח של חברת בזק, הזמין דרך החברה בנוסף שירותי ספק אינרנט מחברת הבת שלה, בזק בינלאומי. בקיץ 2012, הודיע גנאים הן לבזק והן לבזק בינלאומי על רצונו להפסיק את שירותי האינטרנת שקיבל. חברת בזק ניתקה את גנאים באופן מיידי. אולם, חברת בזק בינלאומי לא פעלה על פי בקשתו.

לאחר דרך ארוכה בה הוא ביקש להיתנתק משירותי אינטרנת, שלח גנאים בקשתו להיתנתק , בפקס, במייל ובדואר. לאחר חלוף 7 חודשים, קיבל גנאים לתדמהותו, מכתב התראה לפיו נדרש הוא להסדיר חוב לבזק בינלאומי בסך של 810 ש"ח. למרות פניותיו לחברה שלא נשאו פרי, ומחשש מהליכי הוצאה לפועל, עיקולים והגבלות נאלץ גנאים לשלם לבסוף את החוב לחברה, תוך שהוא הגיש לבית המשפט תביעה לחייב את חברת בזק בינלאומי בפיצוי לדוגמה בסך של 50,000 ש"ח בהתאם לחוק הגנת הצרכן.

בזק בינלאומי להגנתה, טענה כי בהתאם לנוהלי הזיהוי שלה והוראות חוק הגנת הפרטיות, לקוח המשלם באמצעות חברת "בזק" ומבקש להתנתק, צריך להזדהות באמצעות מספר תעודת זהות ולבצע את השיחה מקו הטלפון שבאמצעותו הוא משלם. מכיוון שהלקוח נותק קודם על ידי חברת בזק, הוא התבקש לשלוח בפקס הודעת ביטול בצירוף צילום תעודת זהות, ולוודא את קבלתה. מאחר וגנאים לא עשה זאת וזהותו לא אומתה, היא המשיכה לספק לו את השירות.

בית המשפט קיבל את התביעה כנגד בזק בינלאומי וחייב אותה לפצות את גנאים בסך של כ 13,261 ש"ח כולל הוצאות משפט, בקובעו כי הדרישה של בזק בינלאומי להמציא צילום תעודת זהות ולוודא את קבלתו בפקס מנוגדת להוראות החוק, ודי בבקשה בעל פה או בכתב, תוך ציון שם ומספר תעודת זהות על מנת לבטל את העסקה. לפיכך, לבזק בינלאומי לא הייתה זכות להמשיך חייב את גנאים מרגע שהועדיע לה על ביטול שירות.

עוד קבע בית המשפט כי בזק בינלאומי פעלה שלא בתום לב, כאשר ביקשה לשמר את גנאים כלקוח שלה, למרות שהביע את דעתו הנחרצת במספר הזדמנויות שהוא מעוניין להנתנתק לשירותיה ואף ביקש להפסיק להטרידו. בזק בינלאומי הרחיקה לכת כאף העבירה את העניין לטיפול משפטי ביודעה כי החוב נוצר לאחר שגנאים פנה אליה לראשונה ביום 12/7/12 וביקש להתנתק משירותיה. כנראה שבזק בינלאומי סברה שהאדם הפשוט לא יוכל להתמודד מולה והיא טעתה בכך שכן גנאים הינו בעל עקרונות ויכולות.

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!