לא התקבלה לעבודה לרשת חנויות "אפרודיטה" בגלל הריון ותפוצה ב-70,000 ש"ח

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 21/11/2015

גב' סולומונוב, שהיתה מועמדת לעבודה, תבעה את רשת חנויות אפרודיטה מאחר ודחתה את מועמדה בגלל ההריון. הרשת טענה לאי התאמתה לתפקיד, אולם בית המשפט סבר אחרת וחייב את הרשת לפצות את גב' סולומונוב.

גב' סולומונוב, שהיתה מועמדת לעבודה, תבעה את רשת חנויות אפרודיטה מאחר ודחתה את מועמדה בגלל ההריון. הרשת טענה לאי התאמתה לתפקיד, אולם בית המשפט סבר אחרת וחייב את הרשת לפצות את גב' סולומונוב.

נטליה סולומונוב הועסקה בקניון סטאר שופינג סנטר אשדוד, בחנות "אפרודיטה" להלבשה תחתונה. הזכיין שהחזיק בחנות נקלע לקשיים כלכליים ולכן החליט לסגור אותה, ובחודש אוקטובר 2012 הוא מסר לעובדות שלו מכתבי פיטורים. באותו מעמד, סיפרה סולומונוב לזכיין שהיא בהריון.

החנות הועברה לניהול על ידי בעלי הרשת, ומנהלת משאבי האנוש מטעמה ראיינה את העובדות המפוטרות כדי לקלוט אותן מחדש לעבודה תחת הרשת. סולומוב טענה כי בין כל העובדות שנקלטו לרשת, היא היחידה שלא עברה את הראיון עקב היותה בהריון.
אפרודיטה להגנתה טענה כי היא מעסיקה כ-400 עובדות שהן כ-97% מכלל עובדי הרשת, ובהן עובדות שיולדות מעת לעת כדבר שבשגרה. עוד טענה הרשת כי בראיון לא נשאלה שום שאלה הקשורה להריון, ומאחר וסולומונב לא ציינה זאת בפני המראיינת, הרשת אף לא יכלה לדעת מזה. לטענת הרשת, סולומוב לא התקבלה לעבודה עקב תודעת השירות הלקויה שלה ובקשתה לתנאי שכר גבוהים מהמקובל.

סגן הנשיאה, השופט אילן סופר קיבל את תיבעתה של סולומוב תוך שהוא קבע כי היא הוכיחה שהיא התאימה לתפקיד, בו עבדה כמעט שלוש שנים, קיבלה בונוסים על מכירות והמלצות מהבוס הקודם. בכך סולומונוב הוכיחה בפני בית המשפט כי לא התקבלה לעבודה בגלל הפליה אסורה. בית המשפט השתכנע כי סולומוב הייתה היחידה מבין העובדות שהיו מעוניינות להמשיך לעבוד ברשת, שלא המשיכה בעבודה. כמו כן, אפרודיטה לא הצליחה להוכיח מהו הפגם בכישורי סולומונוב שמנע מבעדה להעסיק אותה. לפיכך, חייב בית המשפט לפצות את סולומונוב בסך של 70,000 ש"ח בקובעו שמאחר שלא מדובר בעובדת שפוטרה, אלא באישה שלא התקבלה לעבודה מחמת הריון, מגיע לה פיצוי מכח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, שמטרתו להזהיר מפני חומרת ההפליה ולהבטיח הגנה משפטית באמצעות פסיקת פיצויים אפקטיבית, ולא סמלית.

 

 

פסק דין קשור

  • סע"ש 48309-09-13 סולומונוב נ' אלקטרולוקס חשמל (1998) בע"מ

 

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!