בנק חויב לפצות את הלקוחה בסך של יותר מ-1,000,000 ש"ח בגין נזקים שנגרמו לה מפעולות שביצע בעלה בחשבון

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 09/06/2016

בית המשפט חייב את הבנק לפצות את הלקוחה בגין נזקים שנגרמו לה כתוצאה מפעולות שבוצעו על ידי בעלה בחשבון שבו הייתה היא לבדה בעלת זכות חתימה. בית המשפט הדגיש כי אין בעובדה שללקוחה ולגרוש שלה היה חשבון משותף כדי להכשיר העברות כספים שגרושה עשה מהחשבון הפרטי של הלקוחה ומשם, יכול היה כרצונו, להעביר כספים למטרות שונות.

בית המשפט חייב את בנק לפצות את הלקוחה בגין נזקים שנגרמו לה כתוצאה מפעולות שבוצעו על ידי בעלה בחשבון שבו הייתה היא לבדה בעלת זכות חתימה. בית המשפט הדגיש כי אין בעובדה שללקוחה ולגרוש שלה היה חשבון משותף כדי להכשיר העברות כספים שגרושה עשה מהחשבון הפרטי של הלקוחה ומשם, יכול היה כרצונו, להעביר כספים למטרות שונות.

התובעת, גב' שולמית בורוסק ניהלה חשבון אצל בנק דיסקונט. היא הייתה בעלת זכות החתימה לבדה בחשבון. לטענתה, הבנק אפשר לבעלה לבצע פעולות כספיות בחשבון, משיכות והעברות מהחשבון, לצרכיו האישיים, ללא הרשאתה וללא ידיעתה, בניגוד להסכם פתיחת החשבון שבין הבנק לבינה ושלא עפ"י זכויות החתימה בחשבון. בעלה נהג לבצע פעולות בשבונם באופן טלפוני ובכתב, בחתימתו, וכן תוך זיוף חתימתה. גב' בורוסק הגישה תביעה כנגד הבנק וביקשה לחייב אותו בגין הנזקים שנגמו לה בגין ביצוע פעולות על ידי בעלה הסך של יותר מ-1,000,000 ש"ח.

הבנק להגנתו טען, בין היתר, כי גב' בורוסק קיבלה באופן שוטף תדפיסים ומידע לגבי הנעשה בחשבונה ולפיכך היתה מודעת לכל הפעולות שבוצעו בחשבון. לכן, היא אחראית לבדה לכל הנזקים שנגרמו לה.

בית המשפט קיבל את התביעה של בורוסק וחייב את הנק לפצות אותה בגין התנהלותו רשלנית כלפיה בסך של 1,063,577.21 ש"ח בקובעו כי אין מחלוקת בכך שבלעה של גב' בורוסק לא היה מורשה חתימה בחשבון. כמו כן, הבנק לא הוכיח כי גב' בורוסק אישרה הוצאת כספים מחשבונה. לפיכך אין להכשיר פעולות כספיות שביצע בעל מהחשבון הפרטי של גב' בורוסק בו לא הייתה לו זכות חתימה לחשבון המשותף ומשם, יכול היה כרצונו, להעביר כספים למטרות שונות.



פסק דין קשור

  • תא (ת"א) 65099-07 שולמית בורוסק נ' בנק דיסקונט לישראל בע"מ

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!

מאמרים אחרים בנושא זה