עבודה באינטרנט – איך ניתן לבטח עצמנו מפני סיכונים

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 27/11/2016

"עבודה מהבית! כסף קל ומהיר!" - שפע של אתרי אינטרנט מלאים בפרסומות דומות בהן מציעים לכל אחד וללא ניסיון קודם להרוויח הרבה ומהר. הרבה אנשים נענים להצעות עבודה אלו. במיוחד, מדובר באנשים צעירים שמתמצאים באינטרנט ועבודה מול מחשב כ"דג במים". אולם, במקרים לא מעטים, מדובר ברמאים, אשר בסופו של יום לא משלמים לעובדים תמים. איך להימנע ממצבים האלו ולהגן על עצמכם ועל קרובים שלכם - טיפים ועצות בכתבה הבא.

"עבודה מהבית! כסף קל ומהיר!" -  שפע של אתרי אינטרנט מלאים בפרסומות דומות בהן מציעים לכל אחד וללא ניסיון קודם להרוויח הרבה ומהר. הרבה אנשים נענים להצעות עבודה אלו. במיוחד, מדובר באנשים צעירים שמתמצאים באינטרנט ועבודה מול מחשב כ"דג במים". אולם, במקרים לא מעטים, מדובר ברמאים, אשר בסופו של יום לא משלמים לעובדים תמים. איך להימנע ממצבים האלו ולהגן על עצמכם ועל קרובים שלכם - טיפים ועצות בכתבה הבא.

עבודה מהבית זו יכולה להיות לפעמים אופציה טובה להרוויח להורה שיושב בבית עם הילד או כהכנסה נוספת בזמן הפנוי. יחד עם זאת, מדובר בעבודה הכרוכה בסיכון – תשארו ללא תשלום.

איך בכל זאת ניתן להגן על עצמכם ולזהות את "המעסיק "הרמאי?

  • אנונימיותאם כבר החלטתם לקחת עבודה דרך המעסיק האינטרנטי, תבדקו מי הוא? האם החברה קיימת בפועל? ניתן לבצע את הבדיקה זאת דרך האתר משרד המשפטים, בהקשה בשדה חיפוש בגוגל "קבלת מידע בסיסי על חברה חינם". לפי שם החברה או מספר ח.פ. שלה תוכלו לקבל מידע בסיסי על החברה, את סטטוס החברה, כתובת שלה ועוד.

 

הייתי מציעה לכם בנוסף להקיש את שם החברה בגוגל ולבדוק איזו אינפורמציה ניתן לקרוא על החברה, ובהתאם להחליט האם כדאי להתעסק עם החברה.

 

בנוסף, כדאי לכם לשים לב האם  המעסיק האינטרנטי מוכן להציג את פרטי החברה, את הכתובת את אמצעי ההתקשרות או שהוא מתעקש להתנהג עימכם באנונימיות. אנוניומיות מוחלטת – התכתבויות דרך המייל בלבד או דרך ווטס אפ, אינו סימן טוב. מעסיק רציני, אשר מציע עבודה דרך אינטרנט, תמיד מוכן לתקשר עם עובדיו, ולא מסתיר את אמצעי התקשרות עימו.

 

  • הסכם עבודה או כל מסמך אחר המפרט את תנאי העבודה ושכר המובטח – כמו בכל עבודה, ולא משנה עם עבודה נעשת מהבית דרך אינטרנט או במשרדי החברה, תמיד חשוב לקבל לידיים הסכם עבודה או כל מסמך אחר שמפרט את תנאי עבודה. כל משלא צויין בהסכם, לא קיים. זאת ועוד, אם המעסיק אינו מוכן למסור לכם מסמכי רישום עם תחילת עבודה (טופס 101), הסכם עבודה או כל מסמך אחר שמפרט את תנאי עבודה, בטענות שונות ומשונות כגון: "הדבר לא נהוג אצלנו" או "אנחנו חברה אמינה" וכד'..., רוב הסיכויים שגם לא ישלם לכם בסופו של יום בגין העבודה.

מה עושים אם בכל זאת לא שילמו לכם שכר עבודה?

  • אם, למרות כל הבדיקות שנשעו, לא שולם לכם שכר, הדבר מתפרש כהפרת הסכם עבודה מצד המעסיק. במצב דברים אלו, הינכם רשאים להפסיק את עבודתכם ולקבל פיצויים. יחד עם זאת, החוק דורש כי לפני הפסקת עבודה מוחלטת יש להתריע על הפרה למעסיק ולתת לו אפשרות לתקן את ההפרה. לכן, דבר ראשון כדאי לפנות למעסיק בכתב ולהתריע בפניו על הפרת הסכם.

אם המעסיק בכל זאת לא תיקן את ההפרה ולא שילם לכם כנדרש, הינכם רשאים להפסיק את ההסכם ולתבוע את זכויותכם בבית הדין לעבודה.

לסיכום, עבודה מרחוק דרך אינטרנט זו אפשרות נוחה ונגישה למי שמחפש עבודה מהבית או הכנסה נוספת מהצד. יחד עם זאת, אל תתפתו להצעות המבטיחות לכם כסף קל ללא שום מאמץ. לפני שאתם מחליטים להתעסק עם חברה זו או אחרת, תחפשו עליה אינפורמציה ותבדקו שהיא אכן קיימת. תוודאו קבלת הסכם חתום המפרט את כל תנאי עבודה ושכר שסוכם. אם בכל זאת, בסופו של יום לא שילמו לכם שכר, תתריאו למעסיק וסיימו את היחסים איתו.

 

לא שילמו לשכם שכר? תפנו אלינו כאן לקבלת ייעוץ ועזרה.

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!