נותקה מאינטרנט למשך 14 ימים עקב תקלה בבזק ופוצתה

מאת : עו"ד אנה מירו
פורסם : 15/02/2015

בזק בינלאומי סטתה מסטנדרט ההתנהגות הסביר בהתנהלותה כלפי קניג, הן בעצם התקנת תוכנת הסינון שהביאה לתקלת הגלישה, והעיקר, עת נדרשה לטפל בתקלה האמורה ולא טיפלה בה כראוי ובהקדם.

ת"ק 52127-03-14 קניג נ' חברת בזק בינלאומי בע"מ, בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בפני כב' השופט מוחמד חאג' יחיא, ניתן ביום 24 בספטמבר 2014.

בזק בינלאומי סטתה מסטנדרט ההתנהגות הסביר בהתנהלותה כלפי קניג, הן בעצם התקנת תוכנת הסינון שהביאה לתקלת הגלישה, והעיקר, עת נדרשה לטפל בתקלה האמורה ולא טיפלה בה כראוי ובהקדם.

בחודש דצמבר 2013, התובעת, גב' טליה קניג, הצטרפה לחבילת הגלישה ולשירות סינון אתרים, בעלות כוללת של 31.8 ₪ לחודש. בינואר 2014 התברר כי תוכנת הסינון לא עבדה, ואף נטרלה את אפשרות הגלישה באינטרנת באופן מוחלט למשך 14 יום. קניג טוענת כי לא פעם פנתה לבזק בעניין התקלה בגלישה, אלא רק לאחר סדרת שיחות של קניג, הצליחו נציגי בזק, בשיתוף קניג, לפתור את בעיית הגלישה, מרחוק, אך נותרה ללא תוכנת סינון בגינה שילמה מכספה. כמו כן, טענה קניג כי עד שנציגי חברה התליחו לעלות על הבעיה, שלחו אותה לטכנאי מחשבים בטענה כי בעיות בגלישה נבעו מבעיה טכנית במחשב. לאחר פתירת תקלה, פנתה קניג לבזק לקבלת פיצוי, אולם לטענתה הוצע לה זיכוי על סך 340 ₪ עבור כל ההוצאות ונזקים שנגרמ לה. לפיכך, נאלצה קניג להגיש תביעה לבי המשפט והעמידה את תביעתה על סף של 10,500 ₪ כאשר סכום זה מורכב מפיצוי בגובה 600 ₪ עבור כל יום בו נחסמה הגלישה באינטרנט, ולמשך 14 יום, החזר בגין שליחת המחשב לטכנאי (240 ₪); ביטול זמן טכנאי (600 ₪); גזל זמן בשיחות שארכו לפחות 6 שעות (600 ₪); הפסד הצעת עבודה (350 ₪) בהיותה עורכת וידאו כעבודה פרטית; פיצוי כספי על החודשים בהם לא היו שירותי סינון 10.9 ₪ לחודש; פיצוי עבור עגמת נפש, הוצאות משפט ועוד.

בזק להגנתה טענה כי לפי דו"ח פירוט השימושים שביצעה קניג באינטרנט, עולה בבירור כי השתמשה באינטרנט גם במהלך תקופת התקלה הנטענת. כמו כן, התקלה לא השביתה את השירות ובכל מקרה היא נמשכה שבוע ימים בלבד אשר במהלכו נציגי החברה עשו כל אשר לאל ידם על מנת לנסות ולסייע לתובעת לפתור את התקלה.

בית המשפט קיבל את תביעתה של קניג באופן חלקי וחייב את בזק בינלאומי לפצות אותה בסך של 2,500 ש"ח בקובעו כי ממכלול הראיות שהונחו לפניו נראה כי נתוני הגלישה אליהם מתייחסת בזק בדו"ח האמור מצביעים על ניסיונות ההתחברות של קניג לאינטרנת, אך בפועל לא הייתה גלישה כזו. כמו כן, מנתוני הדוח נראה כי בזק הצליחה לפתור את הקלה רק לאחר 14 ימים כפי שטענה קניג. עוד ציין בית המשפט כי השתכנע ממכלול הראיות, לרבות התכבויות שהוגו לבית המשפט בין קניג לבית טכנאית מחשבים מוסמכת אשר מעידות כי התקלה בגלישה אירעה עקב תוכנת הסינון. בית המשפט קבע כי בזק בינלאומי סטתה מסטנדרט ההתנהגות הסביר בהתנהלותה כלפי קניג, הן בעצם התקנת תוכנת הסינון שהביאה לתקלת הגלישה, והעיקר, עת נדרשה לטפל בתקלה האמורה ולא טיפלה בה כראוי ובהקדם. בית המשפט ציין כי הינתקות ממערכת האינטרנט הביתית, עלולה להיות בעלת משמעויות רבות, עלולה לגרום נזקים ממוניים ולא ממוניים, ולמצער, לשבש את שגרת החיים ואת סדר היום של בני הבית, על כל המשתמע ונגזר מכך, זאת לצד העובדה כי הינתקות כאמור, עלולה להפוך את המחשב הביתי לחפץ חסר משמעות ולא רלבנטי.

אהבתם את הכתבה? שיתפו עם החברים!

מאמרים אחרים בנושא זה